VPP: nowy gracz na rynku zarządzania popytem na energię
W zakresie usług typu Demand Side Response (DSR) europejski rynek dopiero się rodzi. Znaczącą pozycję na tym rynku chce zdobyć firma Virtual Power Plant (VPP), która liczy na współpracę z obiektami rozproszonymi o niewielkich odbiorach energii.
VPP oferuje teraz dwie linie produktowe pozostające we wzajemnej synergii : codzienną optymalizację energochłonnych procesów na budynkach oraz przygotowania do świadczenia usług typu Demand Response. Pierwsza linia produktowa pomoże zmniejszyć koszty mediów takich jak energia elektryczna i cieplna, a Demand Response zapewni w przyszłości właścicielowi budynku dodatkowe źródło dochodów.
– W Polsce są duże możliwości dla rozwoju DSR, z powodzeniem można tu wykorzystać doświadczenia zagraniczne – mówi Michael Zammit, partner VPP.
Michael Zammit w przeszłości zbudował od podstaw firmę zajmującą się obszarem DSR w Australii, którą sprzedał światowemu liderowi usług DSR amerykańskiej firmie ENERNOC.
VPP będzie korzystała z finansowego wsparcia funduszu technologicznego Giza Polish Ventures, jednego z największych w Polsce funduszy VC oraz współpracy z fundacją Startup Hub Poland oraz Narodowym Centrum Badań i Rozwoju.
Pomysłodawcą startupu jest Grzegorz Nowaczewski , przedsiębiorca i pomysłodawca koncepcji biznesowej Virtual Power Plant. Firma ma aspiracje globalne, i chce działać ze swoimi produktami także na rynkach zagranicznych strategicznie pozycjonując się jako techniczny sub-agregator usług nowoczesnej energetyki.